torsdag 20. desember 2012

Jeg har frii!! TOMAAA

Åh, korleis livet er herlig!!!
Jeg har gjort det. Jeg har klart å komme meg gjennom den første, vanskelige tiden frem mot jul. Alle sier "alt blir så mye bedre etter jul", og da tenker jeg i mitt stille sinn at det håper jeg da ikke for da kan det bli vanskelig å få meg hjem igjen.
Jeg har slitt og grått og ringt hjem. Jeg har bannet på norsk, kastet doruller rundt meg og stukket kniver i appelsiner mens jeg lo halvgalt. Helt normalt, helt ok - jeg er utvekslingstudent.
Men hva nå? Nå som alt er bra og fint og topp. Jeg har ferie, jeg spiser godis mens jeg sitter i senga og ser på "Forbrydelsen", jeg pakker vekker bøker for en toukers tid. Jeg skal nyte. Å, tro du meg, som jeg skal nyte. Jeg har bestått geografi, jeg har bestått matte. Jeg skal ut og spise med jentene ikveld og ut og feste med spanjolene mine imorgen. Og paprikaen i paellaen; snart skal jeg til Madrid.

Dærskan så sur jeg ville blitt om verden endte imorgen. Det hadde jeg ikke fortjent. Nå skal jeg nyte ferien min!

Og jo, bare så dere vet det;
Dette er ikke en juleferie, dette er bare en helt normal ferie som ikke har noe som helst med julen å gjøre. Jeg nekter å godta at det skal være atten grader og sol på julaften, og at juletreet er laget av plastikk med blinkende lys i oransje, rosa og blått. Som om det ikke skulle være nok til å dra ned "julestemningen" så dro tyskeren hjem til Tyskland nå nettopp for å feire jul med familien sin der. Så noe jul er ikke dette her.. Men for alle del, god jul til dere der hjemme!

"Jeg er Marianne. Soy tonta" Har greie venner, jeg
Hva julen her prøver å være.
Hva julen her egentlig er.
Siste skoledag med mat og kos!
Gaven jeg fikk av min gode "secret santa", Vicky.
MASSE godis og megasøte hjerteformede lapper 
På lappene har Vicky skrevet "I love you" på en haug forskjellige språk + noen interne ord og spøker.
Jeg er glad i venninnene mine!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentaren!