søndag 2. september 2012

Nattens sprellerier og lurvete diggatasser

Og så var helgen ferdig.

Faen.

Etter skolen på fredag løp vi jentene rundt som fortvilte høns på jakt etter antrekk til lørdagens bytur. Timene passerte, selvtilliten sank og motivasjonen forsvant. Jeg  fant nada. Ga opp og dro heller hjem. Hjemme igjen sov jeg siesta, jeg skypet med mams&paps og jeg gjorde meg klar for en stille kveld i heimen. Slik ble det ikke. Vi jentene fant ut at da vi bare har én uke igjen sammen her i Madrid så måtte vi gå ut og gjøre noe. Slik ble det til av vi dro ut på bar i en av sidegatene til Puerta del Sol. Der tok vi oss noe og drikke og snakket med los madrileños. Meget hyggelig aften med fine jenter. 

Igår var vi tidlig oppe for å dra til Segovia med klassen. I Segovia var det noe helsikkes kaldt og vi frøs faktisk. I byen så vi den kjente akvedukten, borgen Alcázar og en katedral. Akvedukten var kjempeimponerende, borgen var Galtvort og katedralen var som enhver annen katedral jeg noensinne har sett. Jeg må innrømme at jeg egentlig ikke så så mye av borgen for vi jentene var i full seriøsitet opptatt med å leke Harry Potter. Så heller ikke så mye av katedralen for jeg og Hannah fant ut at det ville være mye morsommere å bedrive planking.

Akvedukten i Segovia
Jentene får tiden til å gå
Segovia
Min nye venn her på Galtvort
Du skjønner hva jeg mener med Galtvort, right?

Nye bilen min
Satan til lang
Hannah y yo 
Fin jente!
Crepe
Dypt
Guay, no?
Sjukt på etterskudd, men dog planking

Da vi kom hjem igjen var vi totalt utslitte og måtte rett i seng. Vi fikk en time på øye før Andrea kom over og vi skulle spise middag. Hyggelig å sitte og prate med Irene og Pilar. Etterpå gjorde vi oss klare for la gran fiesta. Vi dro først på samme baren som vi hadde vært på dagen før for å psyke oss opp for den kommende natten. Alle var supertrøtte og trengte litt motivasjon og inspirasjon. Det var ikke vanskelig å finne i de pulserende gatene i Madrid. Vi dro på den samme baren som vi var på forrige lørdag, rett og slett fordi det var så sinnsykt bra der. Hele natten koste vi oss gløgg med dansing, god stemning, og nye mennesker. Igjen presterte jeg å ikke finne spanjoler å føre konversasjoner med. Jeg fant dog noe mye bedre. Rålekre surfere fra Australia med blonde krøller og skjegg. Igår var jeg sikker på at jeg skulle studere i Madrid og London, idag er jeg ikke like så sikker. Kanskje jeg heller bare skal dra til Australia, lære meg å surfe, bo i en hytte på stranda og leve livet med en lurvete diggatass?  

Bra natt

Kom hjem heller sent idag tidlig og er småsliten. Men nå har de andre jentene våknet så nå skal bildene gjennomgås og nattens sprellerier diskuteres.

(OG: Masse god tur til mams&paps som reiser en måned til Italia idag. Å sykle Italia på langs er ikke for pingler, dere er spreke! Synd å miste mine eneste lesere, men det får da bare være. Gleder meg til å følge Reisebloggen! Lykke til!!)

Adiós

8 kommentarer:

  1. Åh, takk for at du ikke regner meg som en av leserne dine! Det er godt å vite man blir satt pris på!

    SvarSlett
    Svar
    1. kjære, söta bror, du havner i en kategori for deg selv! Du er ikke bare en leser, du er en fan. Takk, jeg setter pris på deg!

      Slett
  2. Vi leser blogg, vet du. Bor på et søtt, lite pensjonat i de italienske alpene, med fritt nett! Luksus!
    Det var en fantastisk flott akvadukt; megastor og velholdt. Imponerende hva folk har gjort opp igjennom tidene. Så det ble litt mer party. Tenkte meg det; siste helgen i Madrid. Så fin du var i blå topp. Ikke ofte du går i det, men fargen kler deg godt!
    Du får ikke lov til å bosette deg på en strand i Australia. Det er hai der.
    Kos deg den siste uka i Madrid! Og hvis du har tid kan du lese pappa sin blogg. Han skriver nå.
    Klem fra mamsen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så fint å høre! Selvfølgelig skal jeg lese blogg!!
      Takk for det, mams :-)
      Jeg tenkte meg kanskje at dere ikke ville like det så godt, men at det var fordi det var hai der overrasket meg litt mer. Haha, oppegående.
      Jeg skal kose meg etter beste evne. Jeg sitter om kveldene nå og ser på universiteter her i Madrid, så jeg tror ikke det blir farvel, men heller sees snart.
      God tur imorgen, og vær forsiktige!!

      Slett
  3. Jeg har i grunnen bare en kommentar...Hva i sorteste er en "digatass"??
    En digital råtass?
    En digg sussebass?
    Opplys meg...
    Hilsen fra Termeno der din mor og jeg har hatt et utsøkt måltid! Ja, jeg VAR ekstremt sulten, men tror det var topp uansett!

    Og du skal IKKE til Australia!

    SvarSlett
    Svar
    1. Noe sånt som en digg sussebass, ja
      Om jeg skal til Australia a. Sees om noen år!!

      Så dere sykla langt idag, sprenger :-)

      Slett
  4. Hei Marianne
    Klart vi leser bloggen din. Og jeg ler mye. Men nå er jeg litt bekymret for at du er litt lett påvirkelig. Du behøver ikke planlegge studier i Ausrralia bare fordi du har truffet et par kjekke surfere :-) Hvor skal det ende. Det finnes mange tøffe typer her i verden, veit du...

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er jeg glad for å høre!
      Du sier noe der. Når det kommer til hva jeg ønsker å gjøre med livet mitt er jeg ganske så blank, så jeg er vel heller mottakelig for innspill! Hehe
      Det finnes mange tøffe typer som du sier, men de tøffeste jeg kjenner må vel være deg og pappa iført våtdrakt. Finnes ikke mye barskere enn det!

      Slett

Takk for kommentaren!