torsdag 20. september 2012

Fosterstilling i fremste vogn på berg-og-dalbanen

Igår opplevde jeg min første ordentlige drittdag. Hele veien fra søknadsprosess til ankomst i Spania har jeg hørt at det å være utvekslingsstudent er en emosjonell rollercoaster. Den ene dagen kan du være strålende fornøyd, mens den neste dagen føler du deg lenger nede enn noensinne før. Igår følte jeg meg lenger nede enn noensinne før. Mange faktorer spilte inn og jeg vil ikke nevne alle. Jeg kan si så mye som at matematikk her ikke er for pingler, det å kjøpe sine egne skolebøker i en by du ikke kjenner er frustrerende (spesielt når butikken ikke har dem og du har lekser til morgendagen), gåturen til huset er et helvete i vonde sko og stekende sol, og at der er antleis og til tidar krevenæs å buu i dinna fammen. Igår ville jeg helst bare legge meg i fosterstilling i dusjen og gråte såre tårer. Da jeg gikk for å realisere handlingen endte det opp med at jeg ble distrahert av etiketten på shampoo'en min og jeg glemte helt å grine. Satan.

Men igår var også hyggelig. Jeg sto på longboard mens Pablo syklet ved siden av og ba meg oppspilt om å få prøve. Hele familien så på fotballkamp og favorittlaget, Barcelona, vant. Og en jente på skolen spurte meg om jeg ville henge med henne på lørdag. Ja, takk!

Idag har vært en mye bedre dag. Skolen gikk bedre og jeg skjønte matten, jeg pratet med mange nye mennesker, jeg så en kjekkas (!), jeg kom nærmere de jeg allerede kjenner på skolen, og gåturen hjem var ikke sånn altfor gal. Skulle egentlig vært og hentet bøker i byen idag, men da de ikke har ringt meg fra bokbutikken må jeg bare anta at de ikke har kommet enda. Det er litt problematisk da jeg har ti (10!!!) sider med matematikk å gjøre til mandag. Hallo hverdag.


Rakkern ville ikke snu seg. Dette er i alle fall hvordan jeg planlegger å skulle få med meg innholdet i timene; ta bilde av andres notater og skrive dem ned og oversette dem for meg selv når jeg kommer hjem.. 
Idag har forresten vært første dag med "dårlig" vær siden jeg kom til Spania. I overkant av tjue grader, regn om natten og overskyet om dagen. Hørte det snødde i Norge i dag. Jeg føler med dere, kjære nordboere. 

Og sånn til slutt: jeg skypet med mams istad, noe som gjorde godt for sjela. Og jeg har "en måned og to dagers"-jubileum i Spania idag. Hurra. 

Luego!

4 kommentarer:

  1. Ja, du ville jo ikke skype med MEG, så...
    Det går opp og det går ned! Dette kommer du til å hente inn igjen,SÅÅÅÅ bråttom er det ikke. Nyt de gode tingene og regn med at de andre blir borte etterhvert!

    Og du, jeg har funnet ut at det enkleste er å snu bildene i Windows Utforsker, høyreklikk og snu med/mot klokken. Funker hver gang.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg syter ikke. Jeg forteller bare. Daa'aah, rart jeg ikke ville snakke med deg eller?!

      Slett
  2. Takk for skypen, Marianne. Jeg er overbevist om at dette vil gå veldig bra. Så fint å høre at du har noen å henge med på lørdag! Der ser du, dette er bare starten!
    Smart tanke dette med å fotografere andres notater, bare du velger de riktige personene.....

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tror morgendagen blir MEGET så bra. Jenta jeg skal være med, Joanna, har virkelig planlagt det sånn at jeg skal få opplevd litt av Alicante. Hun virker supergrei!!

      Ja, opplevde å ta bilde av feil persons notater idag.. Herregud, er det mulig å skrive så skriblete?!

      Slett

Takk for kommentaren!