mandag 24. september 2012

Jeg har et liv!! Og med det følger visst en hel jævla del tanker

På fredag longboard'et jeg til skolen og det tok farskan meg bare et kvarter. Det kan jeg leve med! Katinedamen på skolen var så hyggelig at hun lot meg sette brettet der så jeg slapp å bære det med meg rundt overalt. Hun kunne jo også kanskje ha nevnt at hun kom til å stenge kantinen og dra hjem lenge før oss studentene så jeg kunne ha fått muligheten til å hente brettet igjen, men det er jo bare detaljer. Ble til at jeg måtte gå hjem. I varmen. Lei som ... . Tenkte jeg skulle sette plaster på såret ved å kjøpe meg en sjokolademilkshake. Gjett om jeg var på gråten da den smakte som kald melk med isbiter og kanel oppi.

So cool, eller hur Madsemann?
Viser stolt frem resultatet av mitt første fall på longboard. Som min far pleier å si; Feiler du ikke, prøver du ikke hardt nok.
På fredag fikk jeg også endelig kjøpt meg bøker, som ikke var direkte gratis, og gjort litt lekser. Det føltes bra da å faktisk gjøre noe, men nå sitter jeg og tenker at jeg gjerne skulle satt fyr på dem...


Drømmer allerede om ferie..
Lørdag dro jeg inn til Alicante og handlet litt. Møtte Emma og Daisy, australieren som skal bo her i fem måneder, og vi satte oss på café og snakket noen timer. Etter dette ble jeg plukket opp av Joanna, en venninne fra skolen, og hennes kjæreste. De var så greie å vise meg litt av Alicante. Vi var i en kjent palmepark og vi besøkte festningen. Veldig mye fint å se og det var veldig hyggelig å gjøre det sammen med "venner". Dessuten hadde kjæresten, Christopher, en megasweet ride med det sykeste anlegget. Godt liv.






Snikbilde av Christopher og Joanna
Alicante i gamledager
Nydelig utsikt!

Fotografspiren i meg.
España
Etter vi hadde vært i Alicante kjørte vi til San Vicente og møtte noen av deres venner i en park. Det var en merkelig, merkelig opplevelse. Vi snakker tjue-tredve år gamle typer som henger rundt i en park og snakker om bilene sine.. De var hyggelige, men de var kanskje ikke helt min type gjeng da jeg er vant til å henge med fnisete, graulete, jevnaldrende typer. Joanna og kjæresten spanderte middag på meg som vi spiste i parken sammen med de andre. Det var veldig hyggelig, men også vanskelig fordi jeg ikke fikk med meg hva de sa. Var heller stille hele kvelden. Måtte le litt da de trodde at jeg kunne langt mindre enn det jeg egentlig kan og satte igang å snakke om hvor pen jeg var.. 
Etter å ha spist dro vi på en bar og var der en liten stund før jeg og Joanna ble kjørt hjem i ett-tiden.

Igår var jeg igjen med Joanna, kjæresten og noen av vennene deres. Vi hang ut rundt bassenget hennes, spiste lunsj og så på TV. Det var bedre igår enn på lørdag for jeg forsto enda mer av samtalen. Det er sabla vanskelig å forstå noe som helst når spanjolene plaprer ivei på lynspansk.. Men dog en veldig hyggelig dag. Da jeg kom hjem igjen gjorde jeg noen få mattestykker før jeg ble lei og distrahert av ALT mulig; "Oi, en penn!" "Hællandussen, så skarp denne saksen var" "Næmmen, er det sånn denne deodoranten lukter!". Hardt liv, skal jeg si dere.


Bassenget til Joanna. Helt okei liksom.
Grisene til Joanna. Helt hvorfor de har dem visste hun ikke helt selv..
To av de fem nydelig kattene til Joanna.
På skolen idag hadde jeg stor fremgang sosialt sett. Jeg har blitt invitert med på konsert i Alicante, en gutt i klassen lurte på om jeg ville være med til Alicante en dag og stå på longboard med ham og vennene hans, og jeg har blitt introdusert for en ny gjeng som jeg kanskje passer litt mer inn i.
Dessuten hadde jeg en longboard/rulleskøyte-date med en gutt fra skolen idag. Det var en av de norske tvillingene som ønsket å vise meg litt av San Vicente samtidig som han kunne praktisere norsken sin. Viste seg at han snakker kjempebra, så han snakket norsk og jeg snakket spansk. Neste gang skal jeg snakke norsk og han snakke spansk så vi får trening i forståelse også. Ikke verst! Han er kjempegrei og det var gøy å stå på longboard sammen med noen for en gangs skyld.

Jeg har lyst til å skrive et litt dypere innlegg snart for jeg går rundt og tenker og tenker og tenker HELE tiden. Jeg trenger å få samlet tankene mine, dele dem med dere og senere kanskje føle meg litt lettere!  

3 kommentarer:

  1. Jeg digger bildene dine, Marianne!
    Særlig utsiktsbildet med stolper på siden, stolen forasn gitteret, Alicante i gamle dager, kattene og flagget...
    Kanskje det er fotograf du skal bli og ikke ambassadør i Spania?
    Mamma er mest bekymret for at du er blitt råner og farter rundt med gamle gutter i bil med høy musikk.
    Sånt kan du jo gjøre hjemme i Ås?
    Så hyggelig at du treffer folk. Det er nøkkelen til det hele - det som gjør at du om en kort tid vil skjønne ALT
    Og skriv bare et dypt innlegg, jeg kan heller få mamma til å oversette for meg :-)

    SvarSlett
  2. Herlige katter! Ser ut som om det er mange katteelskere i omgangskretsen din. Gull verdt med disse norsk-spanske tvillingene, språklig sett. Fortsetter du med loangboards til skolen?

    SvarSlett
  3. blir misunnelig på det faktum at du faktisk klarer å gjøre mattestykkene dine....... grr

    SvarSlett

Takk for kommentaren!