torsdag 27. september 2012

Opp og ned og krokodiller som gir blow-jobs

(Igjen er bildene dårlige.. Tror det er fordi nettet her er en vits og det gjør en dårlig jobb med å laste dem opp)

Tirsdag hadde jeg nok en drittdag. Jeg var sliten, nedfor og uten viljestyrke til å overhodet forsøke å forstå hva folk (familien) sa til meg. Etter noen timer med depping, konsultering med mine nærmeste og litt soving tok jeg meg selv i nakken, satte meg ved pulten min og gjorde lekser. Jeg forsto. Jeg leste åtte sider filosofi og understreket det viktigste, og jeg forsto det. Det hjalp på en ellers så lusen dag. Senere gikk jeg ned til familien og snakket med dem om min dårlige dag. De sa de forsto og at det var helt normalt å ha dårlige dager, og sånt hjelper å høre. Jeg fortalte dem at jeg savnet å ha noen å klemme og da svarte de at når enn jeg kunne trenge en klem så var det bare å rope ut, og slik endte vi omfavnelse. Det var hyggelig!

Fant noen høydepunkter for å muntre meg opp da jeg var nede.

Igår gikk skolen som normalt, men med noen høydepunkter:
  1. I castellano (spansk) fikk vi utvekslingsstudentene en barnebok vi skal lese i timene, og vi fikk også gladnyheten om at vi ikke skal ha samme eksamen som de andre. (Takk og lov!)
  2. Jeg ble invitert med på fest til helgen av noen jenter i klassen
  3. Jeg hadde knekkebrød med ost og paprika på til lunsj.
Himmelen da jeg longboardet til skolen!
Tok en Ola Nordmann, og det skal jeg fortsette med! 
Var et ekstremt godt samtaleemne også. 
Om ettermiddagen gjorde jeg lekser før jeg dro ut i San Vicente med Maddy og McKenna. Vi gikk rundt i byen en god stund før vi satte oss ned på en isbar og spiste frozen yoghurts, som er helt vanvittig gode og billige her. Vi satt og pratet lenge om alt mulig. Det er morsomt å sitte sånn og prate når man er i selskap av to mennesker som lever i " en helt annen verden" enn deg. Man lærer mye! Som for eksempel at populasjonen i USA er "at least a couple of billion people". "Men McKenna, er du sikker på det da det kun finnes rundt syv millarder mennesker i toltal på denne jorden?".. Man skal ikke ta alt amerikanere sier for god fisk, gitt.


Mckenna til venstre og Maddy til høyre
Da jeg kom hjem igjen spiste vi middag med konstante latterkramper. Guttene (ja, vfar også) hadde bestemt seg for at det var på tide å lære meg noen spanske groviser, og de tok virkelig aldri slutt. Har aldri sett en familie le så mye av å høre om krokodiller som gir blowjobs eller elefanter som har sex med rotter.. men morsomt var det!!

Idag har det regnet.. Ja, du leste riktig; det har regnet! Tror høsten ankommer og jeg kunne ikke vært mer oppspilt. Gleder meg som en liten unge til å bruke jakker og skjerf igjen!


Hvorvidt man faktisk kan se at det regner eller ikke er ikke så farlig..
Skolen idag var bra. Har snakket med mye folk og jeg føler virkelig at jeg blir mer og mer trygg på både meg selv og de andre for hver dag som går. Det er ikke like vanskelig lenger å vite hvor jeg skal sette meg, hvem jeg kan prate med og hvordan jeg burde oppføre meg. Det er veldig deilig!
Idag har jeg vært på opptak for det jeg trodde var universitets volleyballag. Og det var det jo forsåvidt også, men det finnes et ungdomslag også og det er det jeg må spille på fordi jeg ikke studerer ved universitet. Det er litt kjipt for jeg ble kjent med noen veldig greie jenter som studerer ved universitetet og som skal spille på universitetslaget.. oh well. På mandag skal være med på treningen til ungdomslaget og da skal jeg vel bestemme meg for om hvorvidt jeg vil være med eller ikke. Forrige volleyballsesong ble jeg så utrolig lei av volleyball, så jeg er ikke gira på å forplikte meg til et lag her om det ender i samme kjedsomhet... Dessuten er det trening tre dager i uken (mandag, torsdag og FREDAG) og kamper annenhver helg. Jeg må tenke over dette en stund!


Spanjolene er ikke helt vant til regn så veien oversvømmes når det regner. Ikke en lett oppgave å komme seg på trening med longboard under disse forholdene!
Nå blir nødt til å nipugge matte, gjøre oppgaver i økonomi, lese mer filosofi, skrive en innlevering i økonomi, gjøre oppgaver i engelsk og pugge stedsnavn i Spania. Hverdagen har ankommet for fullt og jeg har både prøver og innleveringer neste uke. Gøy!

Imorgen skal jeg forresten longboard'e i Alicante med en gutt fra klassen. Det kan bli interessant da jeg ikke er overdrevent talentfull enda.. Men likevel; ekstremt hyggelig. Det er utrolig hvor inkluderende disse spanjolene er!

2 kommentarer:

  1. Ble LIT reservert når jeg så overskriften, men ok... :-)
    Så herlig å høre at du har noen glade og positive dager!! Stå på,snuppings, detta blir bra!
    Skal vi sende nedover noe regntøy?
    Du behøver forresten ikke tenke så mye på fremtiden lenger, for du skal bestyre et lite hotell her:
    https://www.google.com/search?q=porticello+sicily&hl=no&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=N7JkUI3RKZOEhQfO2YHoDQ&ved=0CCQQsAQ&biw=1137&bih=538

    SvarSlett
  2. Ganske catchy overskrift, ja! Supert å høre at det går så bra med deg. Det var smart at du snakket med vmor og vfar om at du var litt nede og helt genialt at du sa du ønsket noen å klemme!
    Etter å ha spist italiensk frokost i snart fire uker skjønner jeg veldig godt at du hiver deg over knekkebrød. Hvor fikk du tak idet?
    Fint at du kan bruke longboardet til skolen - praktisk!
    Håper ungdomslaget er litt sprekt slik at du får lyst til å spille. Det er viktig å trene og så blir det en ny arena til å skaffe flere venner!

    SvarSlett

Takk for kommentaren!