torsdag 29. november 2012

Jentetur til Granada!!!

Det jeg har gått og gledet meg til i over en måned har endelig kommet; jeg skal på jentetur til Granada. 
Bagen er pakket, rommet ryddet og håret rettet. Straks fyker jeg ut døra for å sette meg på buss nr1 til San Vicente, deretter buss nr2 til Alicante og til slutt buss nr3 til Granada, som tar ikke mindre seks timer! Når vi ankommer Granada blir jeg nødt til å peile oss frem med GPS på mobilen for jeg har aldri vært i Granada før, jeg har ikke noe papirkart, og jeg vet generelt lite om hvor vi skal. Og jeg er reiseleder.. heh. To tomler opp - dette er trening for fremtiden som packpacker! 
Vi skal bo på et rottebillig hostel til 13 euro natta, vi skal kjøre taxi eller gå for jeg orker ikke finne ut om det går hverken buss eller metro der, og etterhvert som tiden går skal vi finne ut hva vi skal gjøre der. Imorgen har vi i alle fall billetter til La Alhambra og på kvelden har vi reservert bord på en restaurant hvor vi får flamencoshow til middagen. Oppskriften på bra stemning! Ellers er planen min å skaffe meg et turistkart og begynne å gå til hvert eneste "to see"-sted, shoppe på veien og møte masse søte spanjoler (åh, vær så snill, la meg møte masse søte spanjoler!!!). Og spise masse tapas, le mye og ta fine bilder. 
Jeg er gira!


Det var deilig å pakke. Null tull. Minnet meg vel kanskje på det som kommer (::
Når jeg kommer hjem igjen skal jeg blogge en hel del både fra tur og fra denne litt uvanlige uken. Har seg nemlig slik at det på lørdag flytter inn en tysk sekstenåring som jeg skal dele rom med. 

Men nå; Granada! 

1 kommentar:

Takk for kommentaren!