søndag 25. november 2012

Ut, ut, ut, ut, ut!! Hurra for sosialt liv og slutten av det første trimesteret! Og en bamse

Nok en uke har gått. Må bli flinkere til å blogge..

Så alle (ALLE) ukedagene gikk med til å studere. Første prøve var historie og det gikk så dårlig at vi bare fikk beskjed om å ta med prøven hjem og gjøre den som en innlevering istedenfor. Det førte til at jeg hele tirsdagen ble sittende med å skrive to forskjellige stiler om spansk historie jeg ikke engang visste eksisterte. Tirsdagen etter skolen var det filosofiprøve og den gikk finfint. Om jeg ikke består blir jeg overrasket! Onsdagen var jeg på volleyballtrening og senere skrev jeg geografiinnlevering. Torsdag var jeg syk, nedfor og studerende. En ordentlig drittdag, med tre små lyspunkter som var søte bli-bedre-meldinger fra tre gode (spanske) venninner. Istedenfor å slappe av og sove og pleie syken, satt jeg seks (6) timer i strekk og øvde til geografi. Var heller langt nedfor da jeg klokken åtte stupte til sengs. Fredagen gikk geografiprøven i vasken, men jeg var likevel femti kilo lettere. JAAA! Endelig ferdig med tre drittuker fylt med studering. Karakterene får bli som de blir, jeg har gjort mitt. Fikk forresten 9,35/10 på matteprøven min. Får håpe den er en indikator på utfallet av resten av karakterene...

Legger lista høyt.
Femti kilo lettere dro jeg rumpen min til San Vicente og gjorde noen ærender. Fikk fikset billetter til La Alhambra i Granada, avreise nå på torsdag (!!), kjøpt noen småting og fikk fylt opp matskapet med knekkebrød og peanøttsmør og syltetøy. Deretter dro jeg på volleyballtrening og svetta, så en kjapp tur hjemom og så til Davinias hus med Rocio. Davinia mekket omelett og pølser, mens jeg og Rocio satt på kjøkkenet og så på og snakket tull. Etter å ha hevet i oss maten gjorde vi oss klare for å gå ut. Vi snakker tre (3) uker uten festing og når det for meg er ganske så tungt kan du jo bare tenke deg hvor uutholdelig det er for spanjolene!
Tre antrekk, et dryss sminke og et heidundranes dilemma mellom flate sko / høye hæler, senere dro vi ut med ambisjoner om å gjøre El Barrio utrygg. Og det gjorde vi.
En kveld med masse dansing, mye kos og gode venninner, som vi avsluttet på McDonalds kranglende over pommes frites og cheeseburgere. Jeg har funnet meg en god gruppe jenter!!


<3
Meg og Davinia 
Meg og Rocio! 
Etter fire timers søvn satte jeg kursen hjemover for å spise og slappe av litt før jeg skulle gjøre min debut på volleyballbanen. Jeg blir jo sett på som høy her i Spania og dermed er jeg blitt satt til å spille senter (midtangrep) istedenfor kant. Det er annerledes og vanskelig (du er flink, Ingulf!!), men også gøy og utfordrende å prøve noe nytt etter fire år i kantposisjon. Jeg har hittil kun vært på tre treninger med laget og kjenner dem ikke (spillmessig) godt nok enda, men likevel ble jeg satt til å spille hele kampen. Det var oppløftende! Vi tapte riktignok alle settene, men typ 22-25 og 23-25, og det er ikke for galt. Tap eller ei, vi feiret etterpå (fordi treneren hadde bursdag) med den sykeste kaken jeg har spist i mitt liv. Vi snakker fem lag med kjeks, hvit sjokolade, sjokoladepudding, sjokoladekake, oreo, og jeg vet da søren. Kaken var i en sånn liten, rund form og da jeg så den tenkte jeg bare "lykke til med å mate hele laget", men etter at vi alle hadde fått utdelt en skje og spiste til vi sprakk, var det enda kake igjen. Det kaller jeg kake.

Fått meg Universitat Alicant t-skjorta og er klar for kamp!!
På vei hjem igjen fra kampen, mett av kake, glad av sosialt samvær og født på ny av varm dusj, fant jeg en melding fra Rocio som lurte på om jeg var gira på jentekveld. Eh, JA?! Vi kjøpte kebab og kinamat og dro til Rocios hus (som ligner mer et palass) og spiste, lo og koste oss. Vi var seks jenter og det er klart at det da blir vanskelig for meg å få med meg alt som blir sagt, men jeg skjønner SÅ mye mer nå enn for en måned siden, så jeg har håp for månedene som kommer. Etter mat spiste vi godis, og norske smash som jeg fikk av Hannes foreldre (lykke), og spilte spill. Det var veldig, veldig, veldig hyggelig. Føler virkelig at jeg har blitt en del av gjengen og det føles mer og mer naturlig for hver gang vi er sammen.

Må ha det, bare MÅ ha det!
Nei, satan det er kanskje Tine melk det? 
Leser norsk og digger Smash
Idag var egentlig planen å dra ut og spise lunsj i Alicante med utvekslingstudenter, men fordi jeg har vært på farta hele helgen blir jeg heller hjemme. Kanskje feil valg da det første jeg fikk i dagmorges var et puttesurt tryne som fortalte meg at det var uaktuelt å sove til elleve på en søndag fordi da skulle vi vaske.. (sidenote, søn i huset låg ennu og søv). Kosekos.
Ikveld blir det kanskje kino med jentene, men før det skal dagen brukes til å gjøre matte, pønske ut en to-do-liste for Granada og å slappe av.

Og jo, pappa har byttet meg ut med en bamse og sender meg stadige bildeoppdateringer om alle de hyggelige tingene de gjør sammen:

Lager pannekaker
Spiser naan
Ordentlig peishygge
Kvalitetstid med Fredag
Kvalitetstid med Miller
"Du ta livet av meg!"
Kvalitetstid med Mads
Får være med på husbyggingen
Og får være med på motorsykkeltur..
Med andre ord, jeg er erstattet og jeg vet ærlig talt ikke om det finnes plass til meg når jeg kommer tilbake igjen.. hehe.

Hasta luego, amigos! 

2 kommentarer:

  1. Plass skal vi vel ordne, Marianne!
    Bjørnar tar ikke SÅ mye plass. Han er i det hele tatt veldig enkel å ha i hus, mye enklere enn...
    Nuvel!
    Kjellerstua er jo ledig, vi kan rydde et hjørne til deg der, vet du!

    SvarSlett
  2. Idag hadde Bamse kvalitetstid med mamsen også!
    Godt at du er over kneika, Marianne!

    SvarSlett

Takk for kommentaren!